HIPOTERÀPIA

L’equip humà d’Hipoteràpia, es constitueix a partir de Carlos Gaya, director de l’hípica L’Escola.

Sent conscients de la necessitat d’una millora de qualitat de vida i de fomentar la independència durant les activitats de la vida diària en aquest sector de persones amb malalties neurològiques i/o psíquiques, l’equip directiu de “L’Escola” es va plantejar iniciar la Hipoteràpia. La falta d’unes adequades instal·lacions, de professionals col·legiats amb els pertinents estudis d’aquest tipus de tractament fisioterapèutic i d’uns tècnics amb experiència dins del camp de l’equitació, ens va animar a iniciar tots els tràmits adequats per crear un lloc de referència en aquest àmbit complementari de la salut.

El tractament d’hipoteràpia a L’Escola es duu a terme segons els principis dels corrents de neurorehabilitació Bobath i de la Rehabilitació Neurocognitiva (Perfetti). Per poder iniciar el tractament és necessari realitzar una completa valoració fisioterapèutica a més de presentar un informe mèdic actualitzat, una prescripció mèdica i acceptar el consentiment informat. Es realitza una sessió individual setmanal on la durada és aproximadament de 60 minuts, valorant en cada cas la tolerància a la fatiga muscular.
És important tenir en compte el nostre equip equí, amb un caràcter immillorable, amb diferents mesures a la creu i amb diferents amplàries pel que fa al dors, per poder adaptar el cavall a la persona que obtindrà el tractament.
La Real Federació Hípica Espanyola ens ha atorgat l’homologació com a escola d’equitació amb la categoria de ” Dos Estreps”. Així mateix, la Federació Catalana d’Hípica l’homologació com a centre autoritzat i reconegut per realitzar els tractaments de Hipoteràpia. La certificació de centre homologat, després d’una exhaustiva inspecció per part de les Federacions, és indispensable com a certesa de professionalitat dins del món eqüestre i atorga la confiança als alumnes i familiars que van a rebre el tractament d’Hipoteràpia.

Què pots fer tu per a ells?

• Si ets una empresa pots fer una aportació econòmica.
  • Pots subvencionar parcialment un tractament.
  • Pots subvencionar el tractament complert d’un alumne d’Hipoteràpia.
  • Pots participar en els nostres actes benèfics.

Per a més informació: 619 710 698 carlos
lescolaponyclubgranja@gmail.com

L’Escola Pony Club la Granja amb el suport de l’Ajuntament de Sant Miquel de Olèrdola organitza unes jornades de portes obertes de hipoteràpia ( amb teràpia gratuïta) dins les seves instal·lacions per, donar a conèixer aquesta disciplina, i donar la possibilitat que els usuaris beneficiaris puguin, si més no, poder gaudir d’una sessió per tal d’experimentar per ells mateixos i les seves famílies dels beneficis d’aquesta disciplina, conèixer l’equip humà multidisciplinar que el posa en marxa, amb la voluntat de poder oferir un servei de qualitat, adaptant-nos a cada situació.

En aquestes jornades oferim la possibilitat a 20 persones puguin gaudir d’aquesta activitat completament gratuïta. Aquestes persones seran seleccionades estrictament segons la seva patologia de base i sempre i quan no existeixi cap contraindicació mèdica, tal com s’explica e el document adjunt, i un cop hagin fet la pre-inscripció al telèfon 619 710 698 carlos.

Aquell dia disposarem de :

• Atenció i Suport per part de la Policia Local de Sant Miquel d’ Olèrdola.
• Presencia d’una ambulància durant tota la jornada.
• Exposició de plafons informatius de que és la Hipoteràpia i els seus beneficis.
• Recepció d’usuaris i els seus familiars.
• Activitats eqüestres paral·leles per els germans i visites guiades a la granja.
• Acompanyament cap a la pista on es realitzarà l’activitat que tindrà una durada de 30min aproximadament.
• Entrega enquesta satisfacció per valorar l’activitat realitzada.

Un cop verificada la pre-inscripció, s’informarà a la família usuari quina és l’activitat proposada en funció del seu estat funcional o psíquic.

La voluntat de la Direcció de l’Escola Pony Club la Granja es real·litzar unes jornades de portes obertes trimestralment per poder donar al màxim de possibilitats de gaudir-ne a totes aquelles persones que ho vulguin i reuneixin els criteris definits.

Moguts per l’interès humà-social i volent apropar la Hipoteràpia de forma directa a totes les persones interessades, vam crear les Jornades de Portes Obertes difonent-les a totes les Associacions, Fundacions, Col·legis d’Educació Especial i col·lectius amb malalties neurològiques, sensorials i/o psíquiques. Aquestes, es duen a terme trimestralment i totalment gratuïtes.